• Środa, 21 października 2020

Ergonomia i urazy związane z pracą


Według J Paula Lee z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Davis, urazy związane z pracą kosztują naszą gospodarkę około 192 miliardów dolarów rocznie*. Każdego dnia w Stanach Zjednoczonych dochodzi do 23 000 urazów w trakcie pracy. To ponad 8,5 miliona urazów rocznie. Jest to ogromne obciążenie dla gospodarki, pracodawców, osób prywatnych i rodzin. A zgodnie z zeznaniem Senatu z 2000 roku ◊ Charlesa N. Jeffressa, zastępcy sekretarza ds. bezpieczeństwa i higieny pracy w Departamencie Pracy USA, 1$ z każdych 3$ wydanych na odszkodowania dla pracowników wynika z niewystarczającej ergonomii ochrony.

Powyższe dane wskazują na głęboką korelację między ergonomią i wynagrodzeniem pracowników a zdolnością ochrony ergonomicznej do obniżenia kosztów urazów związanych z pracą ponoszonych przez naszą gospodarkę.

Ergonomiczna ochrona jest dostępna na różnych stanowiskach pracy i urządzeniach, w tym:

  • Regulowane konwertery biurkowe
  • Biurka do siedzenia
  • Regulowane ramiona monitora
  • Ergonomiczne krzesła 
  • Ergonomiczne klawiatury
  • Ergonomiczne myszy
  • Stoły i uchwyty IPad/Tablet

I więcej.

Ważne jest, aby zwracać uwagę na powtarzające się ruchy i pozycje papeterii. Jeśli więc znajdziesz się w tej samej pozycji przez ponad godzinę, pamiętaj, aby dostosować swoje otoczenie. Niezależnie od tego, czy siedzisz przez godzinę, oglądasz, czy wchodzisz w interakcję (mysz, klawiatura), ważne jest, abyś stale się poruszał i zmieniał pozycję. Ruch równa się życie.

Zacznij od zastanowienia się nad swoim dniem i określ najbardziej powtarzalne czynności w połączeniu z najbardziej stacjonarnymi. Co robisz najbardziej? Na przykład, jeśli lubisz gry wideo lub online, możesz mieć tysiące kliknięć i ruchów klawiatury na godzinę. Jeśli jesteś pracownikiem biurowym, możesz siedzieć w tej samej pozycji prawie przez cały dzień. Tak czy inaczej, kiedy już ustalisz swoje codzienne zachowanie, pamiętaj, aby najpierw zająć się najbardziej powtarzającymi się i stacjonarnymi sytuacjami.

Jeśli masz tendencję do siedzenia przez cały dzień, natychmiast zajrzyj do ergonomicznych krzeseł. Dodatkowo należy przyjrzeć się stanowiskom pracy z regulacją wysokości i biurkom stojącym. Dzięki nim będziesz mógł poruszać się w górę i w dół, co jest o 100% lepsze niż siedzenie w fotelu przez cały dzień.

Jeśli godzina po godzinie patrzysz na ten sam ekran, upewnij się, że zmieniasz oświetlenie wokół siebie. Oświetlenie skoncentrowane na zadaniach jest ważne, ponieważ odciąża oczy, które przez dłuższy czas gapią się na ekran komputera. Oświetlenie zadaniowe pozwoli również na dostosowanie światła do sytuacji, zmniejszając tym samym obciążenie oczu.

Istnieje wiele sposobów na zapewnienie sobie bezpieczeństwa podczas pracy, gry lub innego siedzenia w pozycji powtarzalnej i stacjonarnej. Według Wall Street Journal, siedząc trzy godziny na dobę, można skrócić dwa lata swojego życia.* Ponadto, można zmniejszyć obciążenie pleców, problemy z szyją, nadgarstkami i rękami lub inne problemy, które pojawiają się w wyniku wykonywania czynności powtarzalnych i biurowych.

Wszyscy żyjmy dłużej i pozostańmy zdrowi.