Jak wybrać krótko- i długoterminową metrykę ergonomiczną

Metryka ergonomiczna jest ważnym narzędziem umożliwiającym zespołowi ergonomicznemu skoncentrowanie się i dostosowanie do właściwych działań w celu identyfikacji i kontroli ryzyka. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak wybrać krótko- i długoterminowe wskaźniki ergonomiczne.

Pewnego dnia Alice podeszła do rozwidlenia drogi i zobaczyła na drzewie kota z Cheshire: "Którą drogą mam jechać?", zapytała. Jego odpowiedź była pytaniem: "Dokąd chcesz jechać?" "Nie wiem," odpowiedziała Alice." "Wtedy," powiedział kot, "to nie ma znaczenia." "- Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów

Wiele atramentu rozlało się na cnoty wyznaczania konkretnych, wymiernych, możliwych do działania, zależnych od czasu (tzw. SMART) celów. Prawdopodobnie spotkałeś się już z tą radą wiele razy. Może nawet w odniesieniu do procesu ergonomii miejsca pracy.

Czasami, gdy słyszysz coś w kółko, masz tendencję do tego, by to zmyć. Tak więc, podobnie jak kot Cheshire w Alicji w Krainie Czarów, muszę zapytać: Czy wiesz, dokąd ma zmierzać twój proces oceny ergonomii? Czy wyznaczyłeś sobie cele w zakresie ergonomii?

I dalej, czy udokumentowałeś konkretne metryki, które będziesz śledził po drodze? Te wskaźniki powiedzą Ci, czy jesteś na właściwej drodze, czy nie. Czy podejmujecie właściwe, codzienne decyzje. Jeśli musisz poświęcić więcej lub mniej zasobów.

Dokumentacja jest szczególnie ważna, ponieważ członkowie Twojego zespołu ds. ergonomii często przychodzą na rozwidlenie w drodze.

Codziennie podejmują oni decyzje o tym, jak przeznaczają swój czas i energię. Wszystkie te decyzje są widłami w drodze. Udokumentowane metryki procesów ergonomicznych mówią im, w którą stronę powinni iść.

Ergonomia Metryka 101

Chociaż wskaźniki ergonomiczne każdej organizacji mogą wyglądać nieco inaczej, należy je ustawić w oparciu o kilka najlepszych praktyk:

  1. Wskaźniki ergonomiczne powinny obejmować zarówno wskaźniki wyprzedzające, jak i wyprzedzająceMierniki ergonomiczne powinny być zgodne z procesem poprawy ergonomiiMierniki ergonomiczne powinny uwzględniać aktualny stan programu ergonomii.

1. 1. Metryka ergonomiczna powinna obejmować wskaźniki wiodące i opóźniające

Wybrana metryka ergonomii będzie kombinacją wskaźników wyprzedzających i opóźniających.

Wskaźniki wiodące: mierniki poprzedzające lub wskazujące przyszłe wydarzenie.

Wskaźniki te są wykorzystywane do proaktywnego prowadzenia działań mających na celu zapobieganie urazom i ich kontrolę.

Wskaźniki opóźnienia: mierzą incydenty w przedsiębiorstwie w formie statystyk wypadków z przeszłości.

Metryki te są wykorzystywane do ilościowego określania wyników po fakcie.

Zalecamy, aby klienci stosowali kombinację każdego rodzaju wskaźników, koncentrując się na wiodących wskaźnikach, które są wykorzystywane do prowadzenia działań proaktywnych.

2. Metryka Ergonomiczna powinna być dostosowana do Procesu Usprawniania Ergonomii

Metryka ergonomii powinna być dostosowana do każdego etapu procesu poprawy ergonomii:

  • Ocena ryzykaPlan ulepszeń dla stanowisk i zadań o umiarkowanym i wysokim ryzykuProwadzenie ulepszeń dla stanowisk i zadańMierzenie skuteczności kontroli

Dla każdego z tych etapów należy podać odpowiednią metrykę, aby zmierzyć efektywność operacyjną zespołu ergonomicznego.

3. Metryka Ergonomiczna powinna uwzględniać aktualny stan programu Ergonomia

Ustawione wskaźniki powinny być oparte na ocenie aktualnego stanu programu ergonomii. W tym momencie pomocne jest przeprowadzenie kompleksowego audytu, który pozwoli na zrozumienie aktualnego stanu. Audyt prawdopodobnie zidentyfikuje konkretne niedociągnięcia, na których chcielibyście się Państwo skupić.

Krótkoterminowa metryka ergonomii

Ta seria artykułów koncentruje się na tym, jak zacząć od oceny ergonomicznej, więc załóżmy, że dopiero zaczynasz formalny, proaktywny proces oceny ergonomicznej lub inwestujesz w rewitalizację istniejącego procesu.

Krótkoterminowe wskaźniki ergonomii powinny zawierać informacje na temat tego, co trzeba będzie zrobić, aby uruchomić (lub odnowić) program oceny ergonomii i co należy zrobić w ciągu pierwszych 90 dni od jego uruchomienia.

Zobowiązanie się do osiągnięcia tych wskaźników pozwoli na szybkie rozpoczęcie procesu oceny ergonomii i wygeneruje impuls, który będzie potrzebny do jego podtrzymania.

Rozpoczęcie procesu oceny ergonomicznej (30 dni)

Biorąc pod uwagę krótkie ramy czasowe, są to prawdopodobnie wiodące wskaźniki oparte na działalności. Jest to raczej lista kontrolna przedmiotów, które musisz wykonać, aby rozpocząć swój proces, niż konkretna liczba do trafienia.

  • Stwórz wskaźniki ergonomiczne: Określ swoje krótko- i długoterminowe wskaźniki ergonomii.Stwórz zespół ergonomii: wybierz wielodyscyplinarny zespół ergonomii z reprezentacją bezpieczeństwa, inżynierii, konserwacji, nadzorców i sportowców przemysłowych. Zdecyduj, kto w zespole jest odpowiedzialny za przeprowadzanie oceny ryzyka związanego z ergonomią.Wybierz narzędzia oceny ergonomii: każdy członek zespołu powinien stosować te same metody i narzędzia do oceny czynników ryzyka związanego z ergonomią, aby zapewnić indywidualne porównanie między działami, stanowiskami i zadaniami.Przeszkolić zespół ds. ergonomii: zespół powinien być przeszkolony w zakresie rozwijania wiedzy i umiejętności niezbędnych do wypełniania swoich ról i obowiązków. Wybór systemu zarządzania danymi ergonomicznymi: określenie z wyprzedzeniem sposobu zarządzania danymi wygenerowanymi na podstawie ocen ergonomicznych.

Wdrożenie procesu oceny ergonomicznej (60 dni)

Teraz, gdy wszystko jest już zorganizowane i na miejscu, nadszedł czas na przeprowadzenie procesu ergonomii. Te mierniki powinny być zgodne z procesem oceny ryzyka, planowania i wprowadzania usprawnień, a następnie pomiaru skuteczności tych usprawnień.

  • Liczba ukończonych ocen: zalecamy wyznaczenie celu opartego na działaniach przez pierwsze 60 dni po uruchomieniu dla liczby ukończonych ocen. Daje to Twojemu zespołowi możliwość szybkiego rozpoczęcia i zbudowania dynamiki nowego, ergonomicznego procesu. % miejsc pracy na stanowiskach od umiarkowanego do wysokiego ryzyka z istniejącymi planami poprawy: Ergonomia to nie tylko oceny, to także wprowadzanie usprawnień. Upewnij się, że zespół planuje ulepszenia dla stanowisk i zadań, które wykraczają poza zalecane progi. % miejsc pracy na stanowiskach Umiarkowanego do Wysokiego Ryzyka z wprowadzonymi ulepszeniami: Również w tym przypadku celem jest zmniejszenie ryzyka poprzez wprowadzanie ulepszeń. Śledź, czy wprowadzane są ulepszenia, przeprowadzając oceny po wprowadzeniu ulepszeń. % Redukcja ryzyka: Czy wprowadzone przez Ciebie ulepszenia zmniejszyły ryzyko? Bądź pewien, że Twoje metody kontroli są skuteczne, śledząc procentową redukcję ryzyka.

Jeśli dopiero zaczynasz, liczby, które tutaj wybierzesz, będą prawdopodobnie niewielkie. W porządku! Z czasem się poprawisz.

Kluczem jest upewnienie się, że śledzisz wszystkie cztery z tych środków od początku. Tu chodzi o budowanie dobrych nawyków. Wzmacniasz fakt, że ergonomia nie polega tylko na przeprowadzaniu ocen, ale na wprowadzaniu ulepszeń. Ergonomia to proces. Należy to śledzić od samego początku.

Długoterminowa Ergonomia Metryka

Teraz, gdy twój proces ergonomiczny jest już na miejscu, nadszedł czas, aby go utrzymać. Możesz wykorzystać swoje długoterminowe wskaźniki ergonomiczne, aby się nimi kierować.

Ergonomia Szkolenia Metryki

  • % ukończonego planu szkoleń w zakresie ergonomii: Zawsze upewnij się, że zespoły ergonomiczne mają wiedzę i umiejętności do wykonania swojej pracy, nawet gdy członkowie zespołu naturalnie przychodzą i odchodzą.

Ergonomia projektu

  • % nowych zadań/procesów wdrożonych przy niskim ryzyku: Upewnij się, że nie wprowadzasz żadnych zadań i procesów do swojego miejsca pracy z uwzględnieniem ergonomicznych czynników ryzyka. Najlepszy czas na zastanowienie się nad ergonomią jest w fazie projektowania.

Ergonomiczna metryka procesu usprawniania

  • % stanowisk ocenianych pod kątem ryzyka: Proces doskonalenia pracy rozpoczyna się od zrozumienia ergonomicznych czynników ryzyka w miejscu pracy. % stanowisk pracy o umiarkowanym/wysokim ryzyku z istniejącymi planami poprawy: Ergonomia polega na wprowadzaniu ulepszeń! Upewnij się, że ulepszenia są planowane dla stanowisk o średnim/wysokim ryzyku. % stanowisk pracy w grupie umiarkowanego/wysokiego ryzyka z wprowadzonymi ulepszeniami: Upewnij się, że ulepszenia są rzeczywiście wprowadzane w życie. % Redukcja ryzyka: Upewnij się, że ulepszenia w miejscu pracy skutecznie zmniejszają ryzyko.

Wyniki końcowe

  • % miejsc pracy o niskim ryzyku: jest to najważniejszy metryczny wskaźnik dla Twojego procesu ergonomicznego. Celem Twojego procesu ergonomicznego jest osiągnięcie jak największej liczby tych liczb. Liczba i koszty schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego: Śledź liczbę i koszt schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego w swoim miejscu pracy. Zwrot z inwestycji: Upewnij się, że otrzymujesz zwrot z inwestycji w ergonomię.

Dokumentuj swoją metrykę ergonomii

Ważne jest, aby udokumentować swoje metryki i udostępnić je wszystkim członkom zespołu i wszystkim zainteresowanym stronom.

Czasami największą korzyścią z udokumentowania czegoś jest to, że zmusza to do przemyślenia go przez cały czas. Musisz ugotować wszystkie myśli i pomysły w swojej głowie, aby je skonkretyzować. Kiedy są one spisane, są solidne. Są namacalne.

Inną ważną korzyścią jest to, że możesz wykorzystać te metryki do uzyskania wsparcia w całej organizacji. Będziesz w stanie pokazać, za pomocą dokładnych liczb, w jaki sposób twoje wysiłki przyczyniły się do sukcesu twojej organizacji. Im większe wsparcie zdobędziesz, tym bardziej zrównoważony i efektywny będzie Twój proces ergonomiczny.

Upewnij się więc, że wykonujesz pracę, aby udokumentować swoje wskaźniki ergonomii. Będziesz zadowolony, że to zrobiłeś.

Czy wiesz, dokąd chcesz iść?

Śledząc swoje wskaźniki ergonomii w czasie, będziesz kierować się tym, co pomoże Twojemu zespołowi w podejmowaniu decyzji. Kiedy w ciągu dnia roboczego dojdą do rozwidlenia drogi, będą mogli przyjrzeć się metrykom i określić kierunek działań, które zbliżą ich do miejsca, w którym chcieliby się znaleźć.

Pomaga to nie tylko skoncentrować wysiłki zespołu, ale jest również lepszym doświadczeniem dla członków zespołu. Dobrze jest mieć jasność. Dobrze jest robić postępy w osiąganiu wspólnych celów.

Szczęśliwy, produktywny zespół prowadzi do bardziej zrównoważonego procesu, tworząc wzmacniającą pętlę sukcesu. Zaczynasz budować dynamikę, a proces ergonomiczny zaczyna się rozwijać.