• Środa, 21 października 2020

Niebezpieczeństwa wynikające z siedzącego trybu życia

Wszyscy robimy to codziennie. Mówi się nam, że powinniśmy być na nogach, ale coś trzyma nas przy naszych zestawach. To mogą być nasze telewizory, nasze komputery, albo po prostu nawyk w pracy. Cokolwiek to jest, dowody są jasne, siedzenie za dużo jest złe dla twojego zdrowia.

Po pierwsze, obejrzyj ten film z udziałem dr Joan Vernikos, naukowca, który w NASA prowadził badania nad tym, jak brak grawitacji w przestrzeni kosmicznej powoduje pogorszenie się mięśni astronautów.

Oto krótkie podsumowanie...

Tradycyjna dieta i model ćwiczeń fizycznych nie wystarczy, aby zapobiec szkodliwym skutkom stylu życia opartego na technologii i siedzącego.  Seria częstych, mało intensywnych, grawitujących ruchów jest bardziej skuteczna w walce z otyłością, chorobami serca, cukrzycą i problemami sercowo-naczyniowymi na zatoce niż - powiedzmy - ćwiczenia trzy do pięciu razy w tygodniu na siłowni. Tak więc bardzo ważny jest ciągły ruch. Dr Vernikos pamięta nasze babcie i prababcie, które prowadziły gospodarstwa domowe, robiąc wszystko - od palenia masła po pranie ubrań nad rzeką - w domu. Nie jest zwolenniczką powrotu do tego stylu życia - chce, abyśmy wykorzystywali tę ideę ruchu i poruszania się w życiu codziennym i uciekali się do częstych ruchów i zmian w ruchu.

Powinieneś być w stanie wstać i nadążyć za swoim dniem w sposób aktywny i zaangażowany.  Ale tak nie jest, jak większość z nas się z tym pogodziła. Wielu z nas pracuje w zawodach, w których nie mamy innego wyboru, jak tylko siedzieć i pracować przed komputerem. Więc, co robimy z tym problemem?

 

Mógłbyś spróbować biegać z telefonem przy uchu, ale to tylko sprawiłoby, że klienci zastanawialiby się, dlaczego nie masz tchu. Mógłbyś przypiąć komputer do klatki piersiowej, ale to by tylko wyglądało głupio i bateria by się wyczerpała. Porozmawiajmy o kilku REALNYCH rozwiązaniach dla Twojej przestrzeni biurowej.

Obecnie istnieje tak wiele możliwości w zakresie stanowisk pracy stacjonarnej, że wybór jest praktycznie nieograniczony. Pytanie brzmi, która z nich jest odpowiednia dla Ciebie?  Jeśli posiadasz już biurko, kup ramię do monitora, jeśli potrzebujesz zupełnie nowego zestawu, dobrym pomysłem może być przyjrzenie się stanowiskom pracy typu sit-stand.  Niezależnie od tego, jakie są twoje potrzeby w tej dziedzinie, możemy pomóc ci podjąć świadomą decyzję.